POLEN 2/2 - 4/2



Är hemma efter några otroligt bra dagar i Polen. Trodde aldrig att det skulle bli så lyckat som det faktiskt blev. Trots att båten tog nästan elva timmar spenderade vi den med att äta, sova och ligga och kolla på biggerst looser. När vi väl kom till Polen mötte vi upp vår kontaktperson Ewa och checkade in på ett riktigt lyxhotell. Spenderade hela första kvällen med att förbereda dagen med barnen så som att pumpa upp bollar och packa ihop deras små gympapåsar innan vi somnade helt färdiga.

Spenderade hela fredagen med barnen som var helt underbara. Allihopa satte verkligen intryck och den lilla pojken här ovan hade jag seriösa funderingar på att stoppa ner i min resväska och ta hem. Härligare unge har jag inte träffat. Efter att ha lekt, delat ut deras saker och spelat fotboll och lekt lekar i flera timmar avslutade vi dagen med att dela ut chokladmedaljer och äta lunch på hemmet.

Ewa berättade att dem inte lät barnen ta hem sakerna, trots att detta var enkla saker så som pennskrin och gympakläder då föräldrarna gav bort deras saker av ren elakhet eller sålde dem för att få pengar till alkohol eller droger. Där högg det i hjärtat, hur föräldrar inte ens kan låta bli sitt eget barns saker som de fått är helt omöjligt att förstå. Det fanns även en liten flicka som inte kunde le och jag vill inte ens tänka på vad hon har varit med om. Trots att dem flesta kom från trasiga familjer var dem så glada, tacksamma och väluppfostrade. Fick i slutet teckningar och en kram av en tjej som sa "i love you", hela hjärtat smälte sönder kan jag ju berätta.

Sista kvällen tog vi en iskall prommenad till mc donalds för att äta en fet plusmeny för 30 kronor (sjukt billigt jämfört med sverige) och efter lite shopping av alkohol myste vi på hotellrummet hela kvällen med lite öl, skratt och prat. Och att folk klagar på att det är kallt här hemma är ingenting jämfört med Polen där det var 26 minusgrader och så kallt inomhus att man fick ha jackan på sig och vaknade vartenda gång foten kom utanför täcket..Har tagit över 900 kort och jag tror verkligen att detta kan bli riktigt bra. Kom hem runt nio tiden och har sedan dess spenderat kvällen med filippa, mamma, pappa och pizza samtidigt som vi kollat igenom alla bilderna. Denna resan kunde inte bli så mycket bättre och så mycket som vi skrattat är helt oslagbart♥

Nu ska jag krypa ner i min egen säng och imorgon ska jag sova tills jag vaknar, sinnessjukt skönt.
Tack för den här resan!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0