"FOOTBALL MAKES CHILDREN LAUGH".

Imorgon bär vår resa mot Polen av. Jag och mina kompanjoner Felicia och Filippa ska besöka ett barnhem i Polen (Gdansk) för att spendera en hel dag med barnen och spela fotboll och sedan äta middag på kvällen. Detta är då vårt projektarbete "Football makes children laugh" som ska bli en fotoutställning som vi bla hoppas kunna ställa ut på konstmuseumet i Kalmar. Har fått sponsring med tröjor, shorts och fotbollsstrumpor samt vattenflaskor, bollar, handdukar och lite mer. Bästa är ju ändå chokladmedaljerna som dem ska få i slutet.

Är riktigt spänd för denna resa om jag ska vara ärlig. Ska bli sjukt intressant och se hur barnen på barnhemmet har det och jag tror att det är nyttigt att se hur barn faktiskt kan ha det i andra länder, nu är Polen inte så extremt fattigt men 1000 kronor per barn per år är inte speciellt mycket pengar. Det barnhem vi ska till är barnen från drog/alkohol missbrukande familjer och är i blandade åldrar.

Vi åker imorgon till Karlskorna runt sju tiden på morgonen för att sedan ta färjan över till Gdansk, resan tar nästan elva timmar men med en egen hytt, frukost och lunch ska nog de timmarna bli bra. Ska bo på ett jättefint hotell i Gdansk och på fredag ska vi spendera hela dagen med barnen. Kommer hem på lördagkväll och det lär finnas en hel del bilder att visa eftersom det hela ska bli en fotoutställning. Filippa och jag sover hos felicia inatt, vi ska packa det sista och sedan har filippa med sig våra studentmössor (!!!) Har laddat upp med tonvis godis, ostbågar, mackor och dricka. Tror att detta kommer bli riktigt roligt!

Hörs mer på söndag 
PUSS 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0