15/9 -10

När jag var liten umgicks jag bara med frida. Så jag hängde alltid med dig,
du drog alltid med mig överallt trots att jag var knappt en meter lång och lika
tjurig som en tjur eller något. Du lät mig alltid låna din dock vagn eftersom jag
ansåg att min inte var lika fin, du nöjde dig alltid. Du lät mig få allt.
Hela min dag kunde förstöras om du skulle bort till grannen för att sova över,
jag längtade efter dig jag frågade alltid mamma "när kommer carolina hem då?"
När du gick i skolan lagade alltid mamma och jag middag till oss när du kom hem,
jag sprang alltid och mötte dig i hallen och kramade dig för jag hade saknat dig.
Du var min idol och allt du gjorde, gjorde jag. Allt du hade ville jag också ha.
trots att du fick bo en längre tid hos mormor och morfar medans mamma,pappa
och jag var på sjukhuset var du alltid lika glad när du hälsade på, du hade målat
teckningar och köpt presenter. Och när jag inte orkade öppna dem, öppnade du.
Jag "tog" mamma och pappa ifrån dig ett tag, men du var aldrig avundsjuk bara
tacksam när du väl fick träffa oss. Alltid med ett leende på läpparna och ditt långa
hår hängandes i ögonen, med en klänning på som du alltid dansade runt i.

Även om jag är ett pain in the ass för dig, spelar hög musik när du pluggar, snor
dina kläder innan du ens har hunnit använda dem, skriker åt dig när du tar
sista juicen eller byter kanal när du sitter och kollar på ett program du vill se
så älskar jag dig. Hur många gånger jag än säger att jag önskar att du inte var
min syster så tror jag inte att jag har kunnat ha någon bättre. Så mycket som du
ställt upp för mig, medans jag inte gett dig någonting tillbaka. Du är beundrans
värd helt enkelt. Står mina vänner i hallen och ska gå drar du in dem, övertalar
dem att äta lite mat, sitter och små pratar om allt möjligt och ger komplimanger.
Att du är 20 år kommer jag inte att fatta, du är liksom vuxen nu? Men för mig
kommer du aldrig bli vuxen, du kommer alltid att vara min syster, min storasyster.

Så grattis på din dag, jag hoppas att den blir helt underbar för det förtjänar du
verkligen. vad jag än säger kommer du alltid, alltid vara min idol längst inne.
Jag älskar dig


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad var du för sjuk?:/ fin text!

2010-10-01 @ 21:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0